Varumärkesdriven Affärsutveckling
Ett företag som är på väg från en produktbaserad affärslogik till en verksamhet där tjänsteerbjudanden med breda och mera komplexa lösningar spelar en större roll har behov av en lättförståelig styrning. Under den här förändringen utnyttjar man ett varumärke med en tydlig arketypisk personlighet för att på ett effektivt sätt driva utvecklingen av affären.
Vi ser varumärket som ett kitt som håller samman de olika delarna i verksamheten. Ett varumärke som är väl förstått och accepterat internt gör det möjligt att effektivt utveckla, leverera och kommunicera företagets produkter och tjänster. Grunden för en god intern förståelse är en varumärkesplattform med en tydlig och konsekvent arketypisk varumärkespersonlighet.
Vi hjälper våra kunder att ta fram en mera tjänsteorienterad affärsstrategi med varumärket som den drivande kraften - en varumärkesdriven affärsutvecklingsprocess. Med den får du ett konkurrensmedel som ger dig fördelar gentemot dina konkurrenter. Ett bättre kundfokus där ditt erbjudande anpassas till din målgrupp och ditt företag och er identitet blir tydligare.
Vi har verktygen, processerna och erfarenheten för att kunna hjälpa dig. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
(Processtegen för varumärkesdriven affärsutveckling är i sig inte unika, de är likvärdiga stegen i en ordinär strategiutveckling - nyckelaspekten här är fokuseringen på varumärket som drivkraft (se figur).
Figuren visar processmodellen för Varumärkesdriven Affärsutveckling.