• säljutveckling med affärsinsikt

Försäljningsmetodik


Den digitala utvecklingen har lett till att kunderna idag har kommit betydligt längre i sina köpprocesser innan de träffar en säljare. Här är det viktigt att den digitala marknadsföringen och ett använt CRM system stöttar försäljningen genom att nå kunderna tidigt i deras köpprocess.

När säljarna väl träffar kunderna är fokus på att fortsätta processen genom att förstå vad kunderna är ute efter och guida dem rätt.  Det handlar inte om att sälja in en viss produkt eller kampanj. Fokus är istället på att ställa rätt frågor för att förstå kundens behov och sälja ett erbjudande med så stort värde som möjligt.

Det här innebär ett nytt arbetssätt och tankesätt för många säljare. När dessutom vanans makt är stor behövs det ofta insatser för att medvetandegöra hur vi ska jobba för att skapa så stort kundvärde som möjligt. Resultatet blir att säljarna får ett större värde för våra kunder, som blir nöjdare och mer långsiktiga.

Affärsinsikt erbjuder utbildning och verktyg för att lyckas med den nya försäljningsmetodiken.

Med en konsultativ försäljningsmetodik har vi rätt förutsättningar för att skapa värde för våra kunder.

 

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.