Försäljningsmetodik
Den digitala utvecklingen har lett till att kunderna idag har kommit betydligt längre i sina köpprocesser innan de träffar en säljare. Här är det viktigt att den digitala marknadsföringen och ett använt CRM system stöttar försäljningen genom att nå kunderna tidigt i deras köpprocess.
När säljarna väl träffar kunderna är fokus på att fortsätta processen genom att förstå vad kunderna är ute efter och guida dem rätt. Det handlar inte om att sälja in en viss produkt eller kampanj. Fokus är istället på att ställa rätt frågor för att förstå kundens behov och sälja ett erbjudande med så stort värde som möjligt.
Det här innebär ett nytt arbetssätt och tankesätt för många säljare. När dessutom vanans makt är stor behövs det ofta insatser för att medvetandegöra hur vi ska jobba för att skapa så stort kundvärde som möjligt. Resultatet blir att säljarna får ett större värde för våra kunder, som blir nöjdare och mer långsiktiga.
Affärsinsikt erbjuder utbildning och verktyg för att lyckas med den nya försäljningsmetodiken.
Med en konsultativ försäljningsmetodik har vi rätt förutsättningar för att skapa värde för våra kunder.