Affärsinnovationsprogram
Att ta företaget till nästa nivå är ofta associerat med frustration och i många fall ångest om att inte göra rätt. Använder jag rätt verktyg, är detta verkligen något som kunder kommer att vilja köpa, köper de anställda in på den nya färdplanen etc. Många frågor som gör att den verkliga innovationen uteblir och därmed möjligheterna till en livskraftig framtid. Vi särskiljer vårt arbete med affärsinnovation som den kreativa fasen och affärsmodellering som vi betecknar som verifiering och strukturfas.
Innovationsfasen har i stora delar samma steg oavsett om du utvecklar produkt, tjänst eller affärskoncept. De bottnar i en robust innovationsprocess (se figur nedan) som bygger på insiktsbyggande utifrån spaning på vår omvärld. En strukturerad omvärldsanalys kan vi kalla det.
Vår omfattande erfarenhet av innovation och affärsutveckling har lett många framgångsrika företag in på nya banor. Kontakta gärna oss så berättar vi mer.
